ODSTĄPIENIE OD UMOWY
Zwrot
Mają Państwo prawo do odstąpienia od umowy kupna w terminie do 14 dni od dnia odebrania przesyłki bez podania przyczyny zwrotu.
Możliwości oraz terminy zwrotów szczegółowo reguluje Ustawa o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r. Zgodnie z art. 27 pkt 3. tej Ustawy:
Art. 27. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.
W tym wypadku prosimy o przesłanie informacji o zwrocie mailowo na adres: sklep@salut.pl lub pisemnie: Salut.PL, ul. Makowa 6, 96-300 Żyrardów.
Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
By dokonać zwrotu możliwe jest skorzystanie z gotowego wzoru formularza. Wzór odstąpienia od umowy jest do pobrania tutaj.
Każdorazowo otrzymanie informacji o zwrocie potwierdzamy mailowo.
Klient odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko oraz ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
W przypadku odstąpienia od umowy niezwłocznie zwracamy wszystkie otrzymane płatności w tym koszty dostarczenia rzeczy tj. koszty wysyłki od sprzedawcy do kupującego (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas – art. 33 Ustawa o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r), nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o zwrocie. Zwrot wpłaty dokonywany jest: przelewem bankowym na konto wskazane w formularzu zwrotu lub na konto z którego dokonana została wpłata (zgodnie z informacjami ujętymi w formularzu zwrotu).
Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Zgodnie z art. 38 pkt. 3. Ustawy o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
Pobierz: Formularz Odstąpienia od Umowy
Wymiana
Klientowi przysługuje prawo do wymiany towaru. W takim przypadku prosimy o przesłanie informacji mailowo na adres: sklep@salut.pl, lub pisemnie: Salut.PL, ul. Makowa 6, 96-300 Żyrardów.
Mogą Państwo skorzystać z gotowego wzoru formularza wymiany. Wzór formularza jest do pobrania tutaj.
Chęć wymiany należy zagłosić do 3 dni od otrzymania przesyłki, natomiast towar należy odesłać do 7 dni od otrzymania paczki. Przekroczenie terminów będzie podstawą nieuwzględnienia wymiany.
Każdorazowo otrzymanie informacji o chęci wymiany potwierdzamy mailowo w terminie do 3 dni roboczych od dnia otrzymania wypełnionego formularza wymiany.
Sklep umożliwia Klientom wymianę zakupionego towaru, jeżeli Klient po otrzymaniu towaru zgodnego ze złożonym przez niego zamówieniem i odpowiadającego treści zawartej umowy (towar pełnowartościowy) stwierdzi, iż jego rozmiar nie odpowiada Klientowi. W takiej sytuacji Klient ma prawo wymienić zakupiony towar na ten sam towar w innym rozmiarze. W innym przypadku należy dokonać zwrotu (odstąpić od umowy) oraz dokonać ponownego zakupu prawidłowego asortymentu. Szczegóły dotyczące postępowania w przypadku odstąpienia od umowy znajdziesz tutaj.
Wymiana możliwa jest wyłącznie po wcześniejszym potwierdzeniu dostępności rozmiaru, na który klient chce wymienić towar. Potwierdzenie dostępności towaru odbywa się mailowo na adres: sklep@salut.pl.
W celu uniknięcia wątpliwości przyjmuje się, że niewłaściwy rozmiar zamówionego towaru, który jednakże odpowiada danym podanym przez Klienta w formularzu zamówienia nie stanowi wady rzeczy sprzedanej i nie może być poczytywany, jako niezgodność towaru z umową.
Klient odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy na własny koszt i ryzyko oraz ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru. Klient odsyła towar wraz z kopią dowodu sprzedaży oraz wypełnionym i podpisanym formularzem wymiany (jest to konieczny warunek do przeprowadzenia wymiany).
Towar do wymiany przyjmujemy wyłącznie w oryginalnym opakowaniu.
Procedura wymiany dotyczy tylko towaru lub towarów będących w nienaruszonym stanie (tzn. towar nie może nosić śladów eksploatacji, musi zawierać wszystkie elementy, z którymi został dostarczony).
Niedostosowanie się do powyższych zaleceń będzie podstawą nieuwzględnienia wymiany.
Nie przyjmujemy przesyłek odsyłanych za pobraniem.
Sklep nie dokonuje wymiany towarów pełnowartościowych odpowiadających treści umowy, jeżeli przyczyną wymiany są okoliczności inne niewłaściwie dobrany przez Klienta rozmiar.
W wypadku wad rzeczy sprzedanej i niezgodności towaru z umową zastosowanie mają postanowienia dotyczące procedury reklamacyjnej – reklamacja z tytułu rękojmi.
Wymieniony towar (w rozmiarze wskazanym przez klienta) odsyłamy w terminie do 7 dni od momentu przesłania zwrotu.
Pobierz: Formularz wymiany towaru.